Blog contabilitate noutati legislative conta - Coravid Accounting

Bring to the table win-win survival strategies to ensure proactive domination. At the end of the day, going forward, a new normal that has evolved from generation.
anaf2.jpg

07/28/20210

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Cluj  informează contribuabilii interesați, că în Monitorul Oficial nr. 319 din 30 martie 2021 a fost publicat Ordinului președintelui ANAF nr. 435 din 25 martie 2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al Agenției Naționale de Administrare Fiscală .

Conectarea caselor de marcat la sistemul informatic al ANAF se realizează începând cu data de 31 martie 2021, cu respectarea următoarelor termene:

  1. a) până la data de 30 iunie 2021- contribuabilii mari;
  2. b) până la data de 30 noiembrie 2021 – contribuabilii mijlocii și mici;
  3. c) la data instalării aparatului – contribuabilii care achiziționează case de marcat începând cu data de 1 decembrie 2021.

legislatie case marcat conectate servere ANAF

Prin excepție, operatorii economici care utilizează case de marcat în zonenedeservite de rețele de comunicații electronice au obligația completării și transmiterii unei declarații (electronic, format PDF, on-line), în formatul prevăzut în cadrul ordinului, până la aceleași termene. Acești operatori economici vor continuasă comunice datele fiscale înregistrate de aparatele de marcat prin transmiterea lunară a formularului A4200 (electronic, format PDF, on-line).

 

Raluca Dragan @ Coravid Accounting

Raluca Drăgan
expert contabil @ Coravid Accounting

– – –

SERVICII CONTABILITATE CLUJ

servicii contabilitate Cluj
firma contabilitate Cluj
contabilitate firme IT
contabilitate companii IT
contabil firma IT
CECCAR 
expert contabil Cluj
consultanta financiara Cluj
consultanta fiscala Cluj
contabilitate ONG
consultanta financiara Cluj
contabilitate online
tarife contabilitate IT
preturi contabilitate forme noi
oferta servicii contabilitate Cluj
preturi contabilitate IT
servicii contabilitate pret
depunere declaratie unica
accounting services Cluj Romania
servicii financiar-contabile Cluj
contabilitate primara Cluj
contabilitate financiara Cluj
servicii salarizare Cluj

– – –
LINK-URI UTILE

ANAF
CECCAR
CECCAR CLUJ
Camera Consultanților Fiscali
Rentrop Straton
SmartBill
Oblio
Saga – sisteme de automatizari & gestiune a afacerii
CAFR
Asociației Națională a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR)
International Federation of Accountants
Regstrul Comerțului, România
Inspectoratul Teritorial de Muncă Cluj (ITM)
Banca Națională a României (BNR)
Ministerul de Finanțe
Portalul de contabilitate

– – –
WEBSITE-URI PARTENERE

dentalmarketing
strategie marketing medicina dentara
promovare Facebook pentru stomatologie
dental web design wesbite stomatologie
optimizare SEO website stomatologie
branding stomatologie
tururi virtuae 360 Dental3DTour
dermamarketing
promovare chirurgie estetica
promovare clinica dermatologie
verdemag
magazin produse naturiste

 

Ghidul cu privire la conectarea aparatelor de marcat la sistemul informatic, elaborat în vederea facilitării implementării procesului de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, pe care operatorii economici îl pot accesa de pe site-ul www.anaf.ro, în secțiunea Servicii online – Aparate de marcat electronice fiscale.


2.png

07/07/20210

Începând cu 1 iulie 2021, se introduc modificări ale modului în care se percepe TVA pentru vânzările pe internet (atât pentru comercianți din interiorul UE cât și pentru comercianți din afara UE).

În cadrul sistemului actual, bunurile cu valoare sub de 22 de EUR importate în UE de către societăți din afara UE sunt scutite de TVA. Începând cu date de joi, 1 iulie 2021, această scutire a fost suspendată, astfel încât TVA să fie perceput pentru toate bunurile care intră în UE. La fel se întâmplă și cu bunurile vândute de întreprinderile din UE.

De ce s-a luat această măsură? S-a constatat că această scutire a fost utilizată abuziv, vânzătorii din afara UE etichetând greșit transporturile de bunuri, pentru a beneficia de scutire. Această lacună le permitea societăților respective să submineze concurenții din UE și reprezintă o fraudă estimată la 7 miliarde EUR pe an în detrimentul bugetelor din UE, ceea ce duce la o sarcină fiscală mai mare pentru alți contribuabili. În prezent, vânzătorii online trebuie să fie înregistrați în scopuri de TVA în fiecare stat membru în care au o cifră de afaceri care depășește un anumit prag general, care variază de la o țară la alta.De la 1 iulie, aceste praguri diferite vor fi înlocuite cu un prag comun la nivelul UE de 10 000 EUR iar dacă pragul este depășit, TVA trebuie plătită în statul membru în care sunt livrate bunurile.

Pentru a simplifica viața acestor societăți și pentru a le facilita vânzarea în alte state membre, comercianții online se pot înregistra acum pe un portal electronic denumit „Ghișeul unic” unde își pot îndeplini toate obligațiile în materie de TVA pentru vânzările lor în întreaga UE. Acest prag de 10 000 EUR se aplică deja din 2019 pentru serviciile electronice vândute online. În loc să se confrunte cu proceduri complicate în alte țări, firmele se pot înregistra în propriul stat membru și în propria lor limbă. Odată înregistrat, comerciantul cu amănuntul online poate notifica și plăti TVA-ul la ghișeul unic pentru toate vânzările sale în UE printr-o declarație trimestrială. Ghișeul unic se va ocupa de transferarea TVA către statul membru respectiv.

În aceeași ordine de idei, introducerea unui ghișeu unic pentru importuri destinat vânzătorilor din afara UE le va permite acestora să se înregistreze cu ușurință în scopuri de TVA în UE și să se asigure că suma corectă reprezentând TVA ajunge la statul membru în care este exigibilă în cele din urmă. Pentru consumatori, aceasta înseamnă mult mai multă transparență: atunci când cumpărați de la un vânzător sau pe o platformă din afara UE înregistrată la ghișeul unic, TVA-ul ar trebui să facă parte din prețul pe care îl plătiți vânzătorului. Aceasta înseamnă că nu mai există apeluri din partea serviciilor vamale sau de curierat prin care se solicită o plată suplimentară atunci când bunurile ajung în țara dumneavoastră, deoarece TVA-ul a fost deja plătit. Firmele din afara Uniunii Europene s-au înregistrat deja în număr mare la ghișeul unic pentru importuri, inclusiv cele mai mari piețe online de la nivel mondial.

IT contabilitate pret

Normele aplicare TVA, un scurt istoric

Normele actuale ale UE în materie de TVA au fost actualizate ultima dată în 1993 – cu mult înainte de era digitală – și sunt neadecvate nevoilor societăților, consumatorilor și administrațiilor într-o epocă a cumpărăturilor transfrontaliere online. Între timp, explozia cumpărăturilor online a transformat comerțul cu amănuntul în întreaga lume și s-a accelerat și mai mult în timpul pandemiei.

Deși noile norme reprezintă o schimbare majoră a modului în care societățile online din UE își administrează necesitățile în materie de TVA, ele vor aduce beneficii suplimentare în ceea ce privește ușurința de a desfășura activități comerciale, vor contribui la reducerea fraudei și la îmbunătățirea experienței consumatorilor care cumpără online în UE.

Un „minighișeu unic” similar pentru TVA funcționează deja cu succes din 2015 pentru vânzările transfrontaliere de servicii electronice. Extinderea sa la vânzările online de bunuri va oferi și mai multe avantaje comercianților cu amănuntul și consumatorilor online din UE.

– – –

Raluca Dragan @ Coravid Accounting

Raluca Drăgan
expert contabil @ Coravid Accounting

– – –

SERVICII CONTABILITATE CLUJ

servicii contabilitate Cluj
firma contabilitate Cluj
contabilitate firme IT
contabilitate companii IT
contabil firma IT
CECCAR 
expert contabil Cluj
consultanta financiara Cluj
consultanta fiscala Cluj
contabilitate ONG
consultanta financiara Cluj
contabilitate online
tarife contabilitate IT
preturi contabilitate forme noi
oferta servicii contabilitate Cluj
preturi contabilitate IT
servicii contabilitate pret
depunere declaratie unica
accounting services Cluj Romania
servicii financiar-contabile Cluj
contabilitate primara Cluj
contabilitate financiara Cluj
servicii salarizare Cluj

– – –
LINK-URI UTILE

ANAF
CECCAR
CECCAR CLUJ
Camera Consultanților Fiscali
Rentrop Straton
SmartBill
Oblio
Saga – sisteme de automatizari & gestiune a afacerii
CAFR
Asociației Națională a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR)
International Federation of Accountants
Regstrul Comerțului, România
Inspectoratul Teritorial de Muncă Cluj (ITM)
Banca Națională a României (BNR)
Ministerul de Finanțe
Portalul de contabilitate

– – –
WEBSITE-URI PARTENERE

dentalmarketing
strategie marketing medicina dentara
promovare Facebook pentru stomatologie
dental web design wesbite stomatologie
optimizare SEO website stomatologie
branding stomatologie
tururi virtuae 360 Dental3DTour
dermamarketing
promovare chirurgie estetica
promovare clinica dermatologie
verdemag
magazin produse naturiste


0.jpg

06/29/20210

Modificări asupra normelor de aplicare TVA în comerțul electronic

Direcția Generală impozitare și uniune vamală a Comisiei Europene a publicat îndrumări de aplicare a noilor reguli privind comerțul electronic, ce vor fi implementate începând cu data de 1 iulie 2021 pentru fiecare categorie vizată. Normele TVA privind activitățile comerciale electronice transfrontaliere între întreprinderi și consumatori se vor schimba, scopul acestor modificări fiind de a depăși barierele din calea vânzărilor online transfrontaliere și de a aborda provocările generate de regimurile TVA pentru vânzările la distanță de bunuri și pentru importul de transporturi cu valoare redusă.

Noile reguli privind TVA au drept scop asigurarea unui mediu concurențial echitabil pentru companiile din UE și simplificarea regulilor privind TVA pentru companiile implicate în comerțul electronic transfrontalier.

contabilitate online Cluj, TVA UE

Care sunt tranzacțiile acoperite de noile modificări?

  • Vânzările la distanță de bunuri în interiorul UE efectuate de furnizori sau de furnizori presupuși;
  • Vânzările interne de bunuri de către furnizorii presupuși;
  • Furnizarea de servicii de către vânzătorii din UE și din afara UE către consumatorii din UE;
  • Vânzări la distanță de bunuri importate din teritorii terțe sau din țări terțe efectuate de furnizori și furnizori prevăzuți, cu excepția produselor supuse accizelor.

Pe site-ul Comisiei Europene, la secțiunea Resurse, sunt disponibile îndrumări în toate limbile țărilor membre UE, pentru toți cei din lanțul de aprovizionare al comerțului electronic vizați de aceste modificări, de la vânzătorii și platformele online, atât în interiorul, cât și în afara UE, până la operatorii poștali și curierii, administrațiile vamale și fiscale și, nu în ultimul rând, pentru consumatori.

Ghidul TVA One Stop Shop, care oferă detalii practice privind înregistrarea, declarațiile de TVA și plata TVA, este, de asemenea, disponibil în limba engleză, fiind în curs de traducere în toate limbile oficiale ale UE. Pentru mai multe detalii, vizitați pagina dedicată VAT for e-commerce.

– – –

Raluca Dragan @ Coravid Accounting

Raluca Drăgan
expert contabil @ Coravid Accounting

– – –

SERVICII CONTABILITATE CLUJ

servicii contabilitate Cluj
firma contabilitate Cluj
contabilitate firme IT
contabilitate companii IT
contabil firma IT
CECCAR 
expert contabil Cluj
consultanta financiara Cluj
consultanta fiscala Cluj
contabilitate ONG
consultanta financiara Cluj
contabilitate online
tarife contabilitate IT
preturi contabilitate forme noi
oferta servicii contabilitate Cluj
preturi contabilitate IT
servicii contabilitate pret
depunere declaratie unica
accounting services Cluj Romania
servicii financiar-contabile Cluj
contabilitate primara Cluj
contabilitate financiara Cluj
servicii salarizare Cluj

– – –
LINK-URI UTILE

ANAF
CECCAR
CECCAR CLUJ
Camera Consultanților Fiscali
Rentrop Straton
SmartBill
Oblio
Saga – sisteme de automatizari & gestiune a afacerii
CAFR
Asociației Națională a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR)
International Federation of Accountants
Regstrul Comerțului, România
Inspectoratul Teritorial de Muncă Cluj (ITM)
Banca Națională a României (BNR)
Ministerul de Finanțe
Portalul de contabilitate

– – –
WEBSITE-URI PARTENERE

dentalmarketing
strategie marketing medicina dentara
promovare Facebook pentru stomatologie
dental web design wesbite stomatologie
optimizare SEO website stomatologie
branding stomatologie
tururi virtuae 360 Dental3DTour
dermamarketing
promovare chirurgie estetica
promovare clinica dermatologie
verdemag
magazin produse naturiste


20.jpg

06/24/20210

Sectorul HORECA a demarat procesul de accesare a jutorului de stat pentru companiile din acest domeniu afectate de pandemia inceputa anul trecut. Astfel, companiile din domeniul HoReCa, precum restaurante, hoteluri, agentii de turism, vor primi ajutoare de stat ca sprijin pentru pierderile din ultimul an.

Conform OUG 224/ 2020  ajutorul se acorda beneficiarilor sub forma unor granturi in vederea acoperirii partiale, in cuantum de 20%, a pierderii din cifra de afaceri sau din rulaj, in cazul agentiilor de turism, rezultata din desfasurarea activitatilor aferente codurilor CAEN enumerate la art. 3 alin. (2), suferita in anul 2020, comparativ cu anul 2019.

expert contabil Cluj, firma contabilitate Cluj

Valoarea maxima a ajutorului de stat care poate fi acordata unui beneficiar prin prezenta schema este de 800.000 euro/intreprindere. Cifrele utilizate trebuie sa fie brute, si anume inainte de deducerea impozitelor sau altor taxe.

Cursul de schimb euro/leu pentru calcularea plafonului maxim de 800.000 euro/intreprindere este cursul Bancii Nationale a Romaniei valabil la data emiterii contractului de finantare.

Beneficiarii schemei de ajutor de stat sunt intreprinderile care indeplinesc, la data depunerii cererii de finantare, conditiile de eligibilitate prevazute in schema de ajutor de stat, inclusiv cele impuse de legislatia in domeniul ajutoarelor de stat.

contabil firma noua Cluj

Beneficiarii prezentei scheme sunt agentii de turism licentiate care desfasoara activitati conform codurilor CAEN 7911, 7912, 7990, structuri de primire turistice cu functiuni de cazare clasificate, care desfasoara activitati conform codurilor CAEN 5510, 5520, 5530, 5590, structuri de alimentatie, care desfasoara activitati conform codurilor CAEN 5610, 5621, 5629, 5630, care sunt inregistrate in scopuri fiscale pe teritoriul Romaniei.

Ajutorul poate fi acordat intreprinderilor care nu sunt in dificultate, in sensul definitiei de la art. 1 alin. (3) lit. i) si/sau intreprinderilor care nu erau in dificultate la 31 decembrie 2019, dar care s-au confruntat cu dificultati sau au intrat in dificultate ulterior, din cauza epidemiei de COVID-19.

– – –

Raluca Dragan @ Coravid Accounting

Raluca Drăgan
expert contabil @ Coravid Accounting

– – –

SERVICII CONTABILITATE CLUJ

servicii contabilitate Cluj
firma contabilitate Cluj
contabilitate firme IT
contabilitate companii IT
contabil firma IT
CECCAR 
expert contabil Cluj
consultanta financiara Cluj
consultanta fiscala Cluj
contabilitate ONG
consultanta financiara Cluj
contabilitate online
tarife contabilitate IT
preturi contabilitate forme noi
oferta servicii contabilitate Cluj
preturi contabilitate IT
servicii contabilitate pret
depunere declaratie unica
accounting services Cluj Romania
servicii financiar-contabile Cluj
contabilitate primara Cluj
contabilitate financiara Cluj
servicii salarizare Cluj

– – –
LINK-URI UTILE

ANAF
CECCAR
CECCAR CLUJ
Camera Consultanților Fiscali
Rentrop Straton
SmartBill
Oblio
Saga – sisteme de automatizari & gestiune a afacerii
CAFR
Asociației Națională a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR)
International Federation of Accountants
Regstrul Comerțului, România
Inspectoratul Teritorial de Muncă Cluj (ITM)
Banca Națională a României (BNR)
Ministerul de Finanțe
Portalul de contabilitate

– – –
WEBSITE-URI PARTENERE

dentalmarketing
strategie marketing medicina dentara
promovare Facebook pentru stomatologie
dental web design wesbite stomatologie
optimizare SEO website stomatologie
branding stomatologie
tururi virtuae 360 Dental3DTour
dermamarketing
promovare chirurgie estetica
promovare clinica dermatologie
verdemag
magazin produse naturiste


1.jpg

06/09/20210

O veste asteptata pentru mediul de afaceri – Termenul de depunere a declarației de beneficiar real a fost prelungit până la 1 octombrie conform OUG 43/2021 publicata in Monitorul Oficial Partea I, nr. 561/31.05.2021. Practic, prin acest act normativ este introdus un termen derogatoriu pentru anul 2021, prelungind termenul de 15 zile de la depunerea situațiilor financiare anuale, introdus prin Legea 101/2021, la un termen special stabilit la 1 octombrie 2021.

Prevederile din Legea 101/2021 au stârnit revolta în mediul privat, având în vedere că au fost introduse brusc și fără norme tranzitorii, generând și mai multă birocrație decât până acum.

contabilitate online, expert contabil Cluj

Prin noul act normativ, sunt introduse mai multe forme și modalități de depunere a declarației:

  • În anul 2021, declaraţia privind beneficiarul real al persoanei juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului se depune la oficiul registrului comerţului în care este înmatriculată persoana juridică până la data de 01 octombrie 2021.
  • Declaraţia anuală privind beneficiarul real poate avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi poate fi transmisă la oficiul registrului comerţului prin mijloace electronice, cu semnătură electronică, sau prin servicii de poştă şi curier.
  • Declaraţia anuală privind beneficiarul real poate fi dată şi în faţa reprezentantului oficiului registrului comerţului sau se poate depune, personal sau prin reprezentant, având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat.

Inițial, potrivit Legii nr 129/2019, firmele, cu excepţia regiilor și companiilor de stat, depun la înmatriculare, anual sau ori de câte ori intervine o modificare o declaraţie privind beneficiarul real al persoanei juridice, în vederea înregistrării în Registrul beneficiarilor reali al societăţilor. Reglementările trebuiau puse în aplicare în termen de un an.

La sfârșitul lunii aprilie 2021, după mai multe modificări legislative, prin Legea 101/2021, s-a introdus obligația persoanelor juridice de a depune o declarație privind beneficiarii reali în termen de cel mult 15 zile de la depunerea situațiilor financiare anuale.

La nivelul lunii februarie erau înregistrate la Oficiul Național al Registrului Comerțului un număr de 1.049.835 de persoane juridice active, cu 50% mai multe persoane juridice în anul 2021 față de anul 2020.

Până recent, firmele constituite exclusiv din persoane fizice erau scutite de la obligația depunerii. Introducerea obligației de a depune declarația în 15 zile de la depunerea situațiilor financiare anuale, chiar în aceeași perioadă de raportare, generează birocrație și mai mare pentru mediul privat. De asemenea, se creează și riscul unui blocaj funcțional la nivelul Oficiului Național al Registrului Comerțului, având în vedere perioada de timp scurtă și volumul ridicat și neprevăzut de declarații care urmează a fi depus.

– – –

Raluca Dragan @ Coravid Accounting

Raluca Drăgan
expert contabil @ Coravid Accounting

– – –

SERVICII CONTABILITATE CLUJ

servicii contabilitate Cluj
firma contabilitate Cluj
contabilitate firme IT
contabilitate companii IT
contabil firma IT
CECCAR 
expert contabil Cluj
consultanta financiara Cluj
consultanta fiscala Cluj
contabilitate ONG
consultanta financiara Cluj
contabilitate online
tarife contabilitate IT
preturi contabilitate forme noi
oferta servicii contabilitate Cluj
preturi contabilitate IT
servicii contabilitate pret
depunere declaratie unica
accounting services Cluj Romania
servicii financiar-contabile Cluj
contabilitate primara Cluj
contabilitate financiara Cluj
servicii salarizare Cluj

– – –
LINK-URI UTILE

ANAF
CECCAR
CECCAR CLUJ
Camera Consultanților Fiscali
Rentrop Straton
SmartBill
Oblio
Saga – sisteme de automatizari & gestiune a afacerii
CAFR
Asociației Națională a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR)
International Federation of Accountants
Regstrul Comerțului, România
Inspectoratul Teritorial de Muncă Cluj (ITM)
Banca Națională a României (BNR)
Ministerul de Finanțe
Portalul de contabilitate

– – –
WEBSITE-URI PARTENERE

dentalmarketing
strategie marketing medicina dentara
promovare Facebook pentru stomatologie
dental web design wesbite stomatologie
optimizare SEO website stomatologie
branding stomatologie
tururi virtuae 360 Dental3DTour
dermamarketing
promovare chirurgie estetica
promovare clinica dermatologie
verdemag
magazin produse naturiste


1.jpg

05/12/20210

Guvernul elimină proceduri pe care microîntreprinderile erau nevoite să le îndeplinească, precum: fișa postului sau foaia de prezență. Semnătura electronică va putea fi utilizată pentru încheierea contractelor CIM, iar telemunca va putea fi mai accesibilă.

„Prin măsurile adoptate astăzi am reușit să eliminăm anumite sarcini administrative inutile. Va fi o gură de oxigen pentru angajatorii care de multe ori se simțeau sufocați de numărul de hârtii pe care trebuiau să le completeze pentru angajați”, Ministrul Muncii, Raluca Turcan.

Elementele birocratice eliminate: fișa postului, foaia de prezență și regulamentul intern, vor putea fi impuse verbal, urmând să fie obligatorii în scris numai dacă angajatul solicită lucrul acesta în scris. Altă ordonanță vizează digitalizarea relațiilor de muncă pentru mediul de business și permite folosirea semnăturii electronice pentru definirea relațiilor de muncă. „Va permite folosirea semnăturii electronice în format avansat sau calificat însoțită de marca temporală fie pentru încheierea contractelor de muncă, fie în raportul angajatorilor cu instituțiile statului”, Ministrul Muncii, Raluca Turcan.

Ministrul Muncii a menționat că a fost semnat spre a fi demarat un proiect pentru primul hub destinat serviciilor electronice care va funcționa în cadrul Ministerului Muncii. Acest serviciu noi va digitaliza serviciile publice și beneficiile sociale pentru cca. 2 milioane de beneficiari. Costul acestui proiect se cifrează la 133 mil. RON. Această ordonanță va permite ca telemunca să fie ușor accesată, a mai spus ministrul. În momentul de față România are aproximativ 400.000 de angajați în telemuncă.

Salariatul care își desfășoară activitatea prin telemuncă va avea obligația de a respecta confidențialitatea informațiilor utilizate pe parcursul desfășurării activității profesionale. Activitatea profesională desfășurată prin telemuncă poate fi verificată de angajator prin intermediul tehnologiilor IT, numai în condițiile stabilite de CIM, ROI ori CCM aplicabil. Angajatorul poate utiliza semnătura electronică și în rapoartele pe care le are cu instituții publice, pentru întocmirea înscrisurilor sau pentru întocmirea documentelor care privesc relații de muncă. Toate documentele încheiate cu semnătură electronică vor fi arhivate în conformitate cu legislația în vigoare.

– – –

Raluca Dragan @ Coravid Accounting

Raluca Drăgan
expert contabil @ Coravid Accounting

– – –

SERVICII CONTABILITATE CLUJ

servicii contabilitate Cluj
firma contabilitate Cluj
contabilitate firme IT
contabilitate companii IT
contabil firma IT
CECCAR 
expert contabil Cluj
consultanta financiara Cluj
consultanta fiscala Cluj
contabilitate ONG
consultanta financiara Cluj
contabilitate online
tarife contabilitate IT
preturi contabilitate forme noi
oferta servicii contabilitate Cluj
preturi contabilitate IT
servicii contabilitate pret
depunere declaratie unica
accounting services Cluj Romania
servicii financiar-contabile Cluj
contabilitate primara Cluj
contabilitate financiara Cluj
servicii salarizare Cluj

– – –
LINK-URI UTILE

ANAF
CECCAR
CECCAR CLUJ
Camera Consultanților Fiscali
Rentrop Straton
SmartBill
Oblio
Saga – sisteme de automatizari & gestiune a afacerii
CAFR
Asociației Națională a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR)
International Federation of Accountants
Regstrul Comerțului, România
Inspectoratul Teritorial de Muncă Cluj (ITM)
Banca Națională a României (BNR)
Ministerul de Finanțe
Portalul de contabilitate

– – –
WEBSITE-URI PARTENERE

dentalmarketing
strategie marketing medicina dentara
promovare Facebook pentru stomatologie
dental web design wesbite stomatologie
optimizare SEO website stomatologie
branding stomatologie
tururi virtuae 360 Dental3DTour
dermamarketing
promovare chirurgie estetica
promovare clinica dermatologie
verdemag
magazin produse naturiste

 

 

 


WEBIn-many-organizations-bureaucracy-undermines-the-employee’s-self-motivation-and-entrepreneurial-spirit-Photo-Jorgenmac.jpg

05/05/20210

Guvernul elimină foaia zilnică de prezență (condica) și de asemenea fișa postului

Microîntreprinderile cu până la 9 angajați vor putea ține evidenţa orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat în condiţiile stabilite cu aceștia prin acord scris, iar specificarea atribuţiilor postului se va putea face atât verbal, cât și în formă scrisă, la solicitarea angajatului.

Guvernul renunță la obligativitatea microîntreprinderilor de a avea un Regulament Intern de funcționare a firmei

Ordonanța de urgență adoptată de Guvern, care modifică și completează Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, mai prevede eliminarea obligației microîntreprinderilor de  a întocmi un  Regulament intern.

„Microîntreprinderile cu până la 9 salariați sunt cele mai afectate de lipsa de personal calificat în domeniile economic, juridic sau resurse umane, adică cele care desfășoară activități de natură administrativă. Costurile sunt și ele mari, birocrația este excesivă, dacă ne raportăm la dimensiunea acestor societăți, astfel că reducerea sarcinilor administrative inutile poate sprijini potențialul microîntreprinderilor de a menține locuri de muncă, mai ales în actualul context epidemiologic”, a declarat ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan.

Astfel, potrivit modificărilor, vor fi eliminate fișa postului, fișa de prezență și regulamentul intern. Acestea vor putea fi completate sau respectate verbal, urmând să fie obligatorii în scris doar dacă angajatul solicită lucrul acesta în scris către angajator. Potrivit datelor deținute de Inspecția Muncii, în România există în prezent 445.491 de angajatori care au până la 9 salariați.


 

Ministrul declară că a fost adoptată o ordonanță de urgență pentru debirocratizare, pentru microîntreprinderile cu până la 9 angajați, măsură de care vor beneficia în jur de 450.000 de microîntreprinderi. Astfel, sunt eliminate fișa postului, fișa de prezență și regulamentul intern. Acestea vor putea fi completate sau respectate verbal, urmând să fie obligatorii în scris doar dacă angajatul solicită lucrul acesta în scris către angajator.

– – –

Raluca Dragan @ Coravid Accounting

Raluca Drăgan
expert contabil @ Coravid Accounting

– – –

SERVICII CONTABILITATE CLUJ

servicii contabilitate Cluj
firma contabilitate Cluj
contabilitate firme IT
contabilitate companii IT
contabil firma IT
CECCAR 
expert contabil Cluj
consultanta financiara Cluj
consultanta fiscala Cluj
contabilitate ONG
consultanta financiara Cluj
contabilitate online
tarife contabilitate IT
preturi contabilitate forme noi
oferta servicii contabilitate Cluj
preturi contabilitate IT
servicii contabilitate pret
depunere declaratie unica
accounting services Cluj Romania
servicii financiar-contabile Cluj
contabilitate primara Cluj
contabilitate financiara Cluj
servicii salarizare Cluj

– – –
LINK-URI UTILE

ANAF
CECCAR
CECCAR CLUJ
Camera Consultanților Fiscali
Rentrop Straton
SmartBill
Oblio
Saga – sisteme de automatizari & gestiune a afacerii
CAFR
Asociației Națională a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR)
International Federation of Accountants
Regstrul Comerțului, România
Inspectoratul Teritorial de Muncă Cluj (ITM)
Banca Națională a României (BNR)
Ministerul de Finanțe
Portalul de contabilitate

– – –
WEBSITE-URI PARTENERE

dentalmarketing
strategie marketing medicina dentara
promovare Facebook pentru stomatologie
dental web design wesbite stomatologie
optimizare SEO website stomatologie
branding stomatologie
tururi virtuae 360 Dental3DTour
dermamarketing
promovare chirurgie estetica
promovare clinica dermatologie
verdemag
magazin produse naturiste

 


chart_centered.jpg

04/20/20210

Conceptul de grup fiscal, contabilitate 2021

Poate cea mai semnificativă noutate legislativă a anului 2021 este introducerea conceptului de grup fiscal din perspectiva impozitului pe profit şi a posibilitătii de consolidare fiscală la nivel de grup. Fiecare membru al grupului fiscal va determina rezultatul fiscal în mod individual, iar rezultatul fiscal consolidat al grupului fiscal se va determina prin însumarea algebrică a rezultatelor fiscale determinate în mod individual de fiecare membru al grupului fiscal. Rezultatul fiscal consolidat pozitiv este profit impozabil, iar rezultatul fiscal consolidat negativ este pierdere fiscală.

Se amână aplicarea deductibilității de 100%

Se amână data începerii aplicării deductibilităţii de 100% aferentă ajustării pentru deprecierea creanţelor pentru 2022, deşi prin Legea 296/2020 aceasta urma să se aplice începând cu 1 ianuarie 2021. Astfel, pentru 2021 rămâne valabilă prevederea că ajustările pentru deprecierea creanţelor sunt deductibile în procent de 30%, dacă creanţele îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

  • a) sunt neîncasate într-o perioadă ce depăşeşte 270 de zile de la data scadenţei;
  • b) nu sunt garantate de altă persoană;
  • c) sunt datorate de o persoană care nu este persoană afiliată contribuabilului.

Scutirea de impozit a profitului reinvestit

Altă clarificare apare referitor la scutirea de impozit a profitului reinvestit: în sensul că aceasta se va acorda în limita impozitului pe profit calculat cumulat de la începutul anului până în trimestrul punerii în funcţiune a activelor, pentru contribuabilii care aplică sistemul trimestrial de declarare şi plată a impozitului pe profit, respectiv în limita impozitului pe profit calculat cumulat de la începutul anului punerii în funcţiune a activelor până la sfârşitul anului respectiv pentru contribuabilii care aplică sistemul anual de declarare şi plată a impozitului pe profit.Anterior, se prevedea doar ca scutirea de impozit pe profit aferentă investiţiilor realizate se acordă în limita impozitului pe profit datorat pentru perioada respectivă.

Alte reglementări fiscale în anul 2021

Se abrogă prevederea care includea cheltuielile pentru funcţionarea corespunzătoare a unor unităţi de educaţie timpurie în randul cheltuielilor sociale, deductibile limitat.

Apare o nouă cheltuială nedeductibilă: cheltuiala efectuată ca urmare a unor tranzacţii cu o persoană situată într-un stat care, la data înregistrării cheltuielilor, este inclus în Anexa I şi/sau Anexa II din Lista UE a jurisdicţiilor necooperante în scopuri fiscale, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

– – –

Raluca Dragan @ Coravid Accounting

Raluca Drăgan
expert contabil @ Coravid Accounting

– – –

SERVICII CONTABILITATE CLUJ

servicii contabilitate Cluj
firma contabilitate Cluj
contabilitate firme IT
contabilitate companii IT
contabil firma IT
CECCAR 
expert contabil Cluj
consultanta financiara Cluj
consultanta fiscala Cluj
contabilitate ONG
consultanta financiara Cluj
contabilitate online
tarife contabilitate IT
preturi contabilitate forme noi
oferta servicii contabilitate Cluj
preturi contabilitate IT
servicii contabilitate pret
depunere declaratie unica
accounting services Cluj Romania
servicii financiar-contabile Cluj
contabilitate primara Cluj
contabilitate financiara Cluj
servicii salarizare Cluj

– – –
LINK-URI UTILE

ANAF
CECCAR
CECCAR CLUJ
Camera Consultanților Fiscali
Rentrop Straton
SmartBill
Oblio
Saga – sisteme de automatizari & gestiune a afacerii
CAFR
Asociației Națională a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR)
International Federation of Accountants
Regstrul Comerțului, România
Inspectoratul Teritorial de Muncă Cluj (ITM)
Banca Națională a României (BNR)
Ministerul de Finanțe
Portalul de contabilitate

– – –
WEBSITE-URI PARTENERE

dentalmarketing
strategie marketing medicina dentara
promovare Facebook pentru stomatologie
dental web design wesbite stomatologie
optimizare SEO website stomatologie
branding stomatologie
tururi virtuae 360 Dental3DTour
dermamarketing
promovare chirurgie estetica
promovare clinica dermatologie
verdemag
magazin produse naturiste


0.jpg

04/14/20210

Noutăți în materie de legislație pentru impozite și taxe locale

  • A fost adusă o clarificare în textul articolului care prevede scutire de impozit pentru imobilele utilizate pentru servicii turistice, astfel: impozitul pe cladirile/terenurile aflate în proprietatea persoanelor fizice şi juridice care sunt utilizate pentru prestarea de servicii turistice, pe o durată de cel mult 180 de zile consecutive sau cumulate, în cursul unui an calendaristic, se reduce cu 50%. Reducerea se aplică în anul fiscal următor celui în care este îndeplinită această condiţie. Aceasta reformulare a fost adusa de Legea 230 din 04.11.2020.
  • În ce priveşte calculul impozitului în cazul clădirilor cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice începând cu 1 ianuarie 2021 intră în vigoare prevederile Legii nr. 241 din 6 noiembrie 2020 care aduc ca element de noutate faptul că suprafaţa utilizată în scop nerezidenţial se va stabili printr-o declaraţie pe propria răspundere şi nu va mai fi necesar acel  raport de evaluare care se întocmea la fiecare 5 ani de un evaluator autorizat.

noutati legislatie fiscalitate 2021 Romania

Declaraţia privind beneficiarul real

  • Obligaţia depunerii declaraţiei privind beneficiarul real a suferit mai multe amânări în cursul anului 2020. Cea mai nouă prevedere arată că depunerea declaraţiei privind beneficiarul real pentru entităţile cărora le mai revine această obligaţie, are termen 90 de zile de la încetarea stării de alertă.

Modificări facilităţi fiscale pentru anul 2021

  • Începand cu 1 ianuarie 2021 se aplică prevederile OUG 153/2020 pentru instituirea unor măsuri fiscale de stimulare a menţinerii/creşterii capitalurilor proprii, ordonanţă care prevede reduceri la impozitul pe venitul microîntreprinderilor, pe profit sau specific pentru firmele care au capital pozitiv şi în creştere.
  • Se prelungeşte scutirea de impozit specific pe o perioadă de 90 de zile începând cu 1 ianuarie 2021.

noutati legislatie fiscalitate 2021 Romania

  • Cererea de anulare a accesoriilor conform OUG 69/2020 se va putea depune şi în perioada 1 ianuarie 2021- 31 martie 2021.
  • Pentru domeniul Horeca s-a publicat o schemă de ajutor care se acordă beneficiarilor sub forma unor granturi in vederea acoperirii partiale, in cuantum de 20% a pierderii din cifra de afaceri sau din rulaj (suferita in anul 2020 comparativ cu anul 2019), in cazul agentiilor de turism, rezultata din desfasurarea activitatilor aferente codurilor CAEN, adica 7911, 7912, 7990, 5510,5520,5530,5590, 5610,5621,5629,5630 (OUG 224/2020). – maxim 800.000 euro/intreprindere. De asemenea, sectorul Horeca nu va datora impozit specific pentru 90 de zile începând cu 1 ianuarie 2021.
  • Restructurarea obligaţiilor fiscale reglementată de OG nr.6/2019 va include şi obligațiile bugetare restante din perioada 1 august 2020 – 31 decembrie 2020.

– – –

Raluca Dragan @ Coravid Accounting

Raluca Drăgan
expert contabil @ Coravid Accounting

– – –

SERVICII CONTABILITATE CLUJ

servicii contabilitate Cluj
firma contabilitate Cluj
contabilitate firme IT
contabilitate companii IT
contabil firma IT
CECCAR 
expert contabil Cluj
consultanta financiara Cluj
consultanta fiscala Cluj
contabilitate ONG
consultanta financiara Cluj
contabilitate online
tarife contabilitate IT
preturi contabilitate forme noi
oferta servicii contabilitate Cluj
preturi contabilitate IT
servicii contabilitate pret
depunere declaratie unica
accounting services Cluj Romania
servicii financiar-contabile Cluj
contabilitate primara Cluj
contabilitate financiara Cluj
servicii salarizare Cluj

– – –
LINK-URI UTILE

ANAF
CECCAR
CECCAR CLUJ
Camera Consultanților Fiscali
Rentrop Straton
SmartBill
Oblio
Saga – sisteme de automatizari & gestiune a afacerii
CAFR
Asociației Națională a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR)
International Federation of Accountants
Regstrul Comerțului, România
Inspectoratul Teritorial de Muncă Cluj (ITM)
Banca Națională a României (BNR)
Ministerul de Finanțe
Portalul de contabilitate

– – –
WEBSITE-URI PARTENERE

dentalmarketing
strategie marketing medicina dentara
promovare Facebook pentru stomatologie
dental web design wesbite stomatologie
optimizare SEO website stomatologie
branding stomatologie
tururi virtuae 360 Dental3DTour
dermamarketing
promovare chirurgie estetica
promovare clinica dermatologie
verdemag
magazin produse naturiste


4.jpg

04/06/20210

Noutăți legislative în contabilitate 2021

 

  1. Începând cu anul 2021 a fost eliminată obligaţia de a depune raportări contabile semestriale pentru firmele cu cifra de afaceri mai mică de 1.000.000 euro. MFP va putea stabili întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare sau a unor raportari contabile şi la alte perioade decat anul, în cadrul exerciţiului financiar, doar de către persoanele care au realizat o cifră de afaceri mai mare decat echivalentul în lei a 1.000.000 euro la sfârşitul exerciţiului financiar precedent.

noutati legislative salarizare 2021 - contabilitate Cluj

 

Noutăți legislative salarizare 2021

 

  1. Măsura acordării şomajul tehnic în baza OUG 30/2020 şi măsura acordării indemnizaţiei pentru timp redus de muncă (Kurzarbeit) au fost prelungite până la 30 iunie 2021.
  2. Definiţia salariului de bază minim brut pe ţară se completează cu faptul acesta poate fi aprobat şi prin alte acte normative nu numai prin Hotarare de Guvern şi că în situaţia în care se utilizează, în acelaşi an, mai multe valori ale salariului minim brut pe ţară, diferenţiat în funcţie de studii, de vechime sau alte criterii prevăzute de lege, se ia în calcul valoarea cea mai mică a salariului minim brut pe ţară, dacă prin lege nu se prevede altfel.
  3. Ministerul Muncii a publicat un proiect de hotărâre privind stabilitea salariului minim pe ţară la 2.300 lei (în prezent acesta este 2.230 lei). Proiectul este în dezbatare publică până în 6 ianuarie 2021. Salariul minim pentru studii superioare şi în construcţii rămân nemodificate.
  4. Se clarifică regimul fiscal al utilizării în regim mixt a autoturismului pe firmă, mai precis al celor 50% utilizaţi în scop personal, în cazul microîntreprinderilor şi plătitorilor de impozit specific. Avantajele sub forma utilizării în scop personal a vehiculelor care nu sunt utilizate exclusiv în scopul activităţii economice, aflate în proprietatea sau folosinţa persoanelor juridice ce aplică regimul de impozitare al microîntreprinderilor sau impozitul specific unor activităţi nu sunt supuse impozitului pe venit şi nici contribuţiilor sociale, aşa cum se putea interpreta analizând legislaţia existentă.
  5. În ce priveşte telemunca, s-a introdus prin Codul fiscal posibilitatea ca angajatorul să deconteze salariaţilor în telemuncă o sumă de până la 400 lei pe lună, fără să fie necesare documente justificative. Concret, nu vor fi supuse impozitului pe venit, CAS şi CASS sumele acordate angajaţilor care desfăşoară activităţi în regim de telemuncă pentru susţinerea cheltuielilor cu utilităţile la locul în care angajaţii îşi desfăşoară activitatea, precum electricitate, încălzire, apă şi abonamentul de date şi achiziţia mobilierului şi a echipamentelor de birou, în limitele stabilite de angajator prin contractul de muncă sau regulamentul intern, în limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzător numărului de zile din luna în care persoana fizică desfăşoară activitate în regim de telemuncă.Cheltuiala aceasta este deductibila la platitorii de impozit pe profit.
  6. Acoperirea costurilor cu testarea epidemiologică şi/sau vaccinarea angajaţilor pentru împiedicarea răspândirii bolilor care pun în pericol sănătatea angajaţilor şi cea publică, nu este considerată venit impozabil şi nu se supune nici contribuţiilor sociale. La platitorii de impozit pe profit, aceasta reprezintă o cheltuială deductibilă.
  7. Una dintre micile modificări aduse Codului fiscal prin Legea 296/2020 este cea referitoare la stabilirea deducerilor personale mai precis a modului în care se aplică rotunjirile. Înainte de modificare, la deducerea personală de bază se aplica o regulă atipică de rotunjire : sumele erau calculate prin rotunjire la 10 lei, în sensul că fracţiunile sub 10 lei se majorează la 10 lei. După modificare, se aplică regula clasică: neglijarea fracţiunilor de până la 50 de bani inclusiv şi majorarea la leu a fracţiunilor ce depăşesc 50 de bani.
  8. Beneficiile acordate salariaţilor în instrumente de capitaluri cu decontare în acţiuni rămân în categoria cheltuielilor nedeductibile. Acestea reprezintă elemente similare cheltuielilor la momentul acordării efective a beneficiilor, insa se elimina prevederea ca acestea trebuie sa fie impozitate conform titlului IV, impozit pe venit.
  9. Se consideră asimilate veniturilor din salarii şi impuse ca atare, sume reprezentând salarii/solde, diferenţe de salarii/solde, dobânzi acordate în legătură cu acestea, precum şi actualizarea lor cu indicele de inflaţie, stabilite în baza unor hotărâri judecătoreşti rămase definitive şi irevocabile/hotărâri judecătoreşti definitive şi executorii, inclusiv cele acordate potrivit hotărârilor primei instanţe, executorii de drept (anterior erau numai cele în baza unor hotărâri judecătoreşti rămase definitive şi irevocabile/hotărâri judecătoreşti definitive şi executorii).
  10. Se introduc în categoria veniturilor neimpozabile din salarii şi ajutoarele pentru adopţie. Acestea nu vor fi supuse nici contribuţiilor sociale obligatorii (CAS si CASS).
  11. Se introduce în vederea clarificării formulării existente a faptului ca plafonul de 400 euro al primelor de asigurări de sănătate pentru a fi neimpozabile este determinat pe persoană.
  12. Se consideră venituri neimpozabile avantajele în natură acordate persoanelor fizice care realizează venituri din salarii şi asimilate salariilor ca urmare a ocupării unor funcţii considerate de către angajator esenţiale pentru desfăşurarea activităţii şi care se află în izolare preventivă la locul de muncă sau în zone special dedicate în care nu au acces persoane din exterior, pentru o perioadă stabilită de angajator si în cazul instituirii stării de alertă. Anterior, prevederea facea referire numai la starea de asediu si de urgenţă, ceea ce facea imposibila aplicarea scutirii in aceasta perioada.
  13. Se introduce o prevedere nouă pentru a trata cazul avantajelor în bani şi/sau în natură primite de la terţi ca urmare a prevederilor contractului individual de muncă, a unui raport de serviciu, act de detaşare sau a unui statut special prevăzut de lege ori a unei relaţii contractuale între părţi, după caz. In acest caz, obligaţia de calcul, reţinere, plată şi declarare a impozitului revine, după cum urmează: a) angajatorului rezident fiscal român, când avantajele în bani şi/sau în natură sunt acordate de alte entităţi decât acesta şi plata se efectuează prin intermediul angajatorului; b) plătitorilor de venituri rezidenţi fiscali români, când avantajele în bani şi/sau în natură sunt acordate de alte entităţi decât angajatorul, cu excepţia situaţiei persoanelor fizice care realizează în România venituri din salarii şi asimilate salariilor ca urmare a contractelor de muncă încheiate cu angajatori care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanţă în România, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 82.
  14. Se introduce prevederea nouă legată de plata impozitului pe venitul din salarii şi asimilate că în cazul contribuabililor care obţin avantaje în bani şi/sau în natură de la terţi care nu sunt rezidenţi fiscali români, impozitul se calculează, se declară şi se plăteşte de către contribuabil. Prin excepţie, în cazul contribuabililor care obţin avantaje în bani şi/sau în natură de la terţi care nu sunt rezidenţi fiscali români angajatorul rezident poate opta pentru calcularea, reţinerea şi plata impozitului pe venit datorat.
  15. Nu se cuprind în baza lunară de calcul a contribuţiilor de asigurări sociale sumele plătite de angajator pentru educaţia timpurie a copiilor angajaţilor.
  16. Se introduce în Codul Muncii o nouă situaţie prin care contractul individual de muncă poate fi suspendat din iniţiativa angajatorului, respectiv pe durata suspendării temporare a activităţii şi/sau a reducerii acesteia ca urmare a decretării stării de asediu sau stării de urgenţă potrivit art. 93 alin. (1) din Constituţia României, republicată. Aceasta modificare a intrat în vigoare în 27.12.2020.
  17. S-a stabilit numărul de 25.000 de lucrători străini nou-admişi pe piaţa forţei de muncă în anul 2021, cu 5.000 mai puţin decât în anul 2020.
  18. S-a prelungit până la 30 iunie 2021 măsura acordării a 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei pentru încadrarea în muncă, pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă, a persoanelor peste 50 de ani ale căror raporturi de muncă au încetat în perioada stării de urgență sau alertă, din motive neimputabile lor, a tinerilor între 16 şi 29 de ani înregistrați ca şomeri sau a cetățenilor români încadrați în aceleaşi categorii de vârstă, cărora le-au încetat raporturile de muncă din motive neimputabile lor.
  19. Tot până la 30 iunie 2021 se prelungeşte măsura acordării a 35% din remunerația cuvenită zilei de muncă acordată lucrătorilor zilieri, pentru o perioadă de 3 luni, la alegerea beneficiarului de lucrări.
  20. Se vor acorda zile libere plătite pentru părinți în perioada cursurilor online. Părinții vor beneficia, până la finalizarea cursurilor anului şcolar 2020-2021, de zile libere plătite cu 75% din salariul brut, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut.

noutati legislative salarizare 2021 - contabilitate Cluj

– – –

Raluca Dragan @ Coravid Accounting

Raluca Drăgan
expert contabil @ Coravid Accounting

– – –

SERVICII CONTABILITATE CLUJ

servicii contabilitate Cluj
firma contabilitate Cluj
contabilitate firme IT
contabilitate companii IT
contabil firma IT
CECCAR 
expert contabil Cluj
consultanta financiara Cluj
consultanta fiscala Cluj
contabilitate ONG
consultanta financiara Cluj
contabilitate online
tarife contabilitate IT
preturi contabilitate forme noi
oferta servicii contabilitate Cluj
preturi contabilitate IT
servicii contabilitate pret
depunere declaratie unica
accounting services Cluj Romania
servicii financiar-contabile Cluj
contabilitate primara Cluj
contabilitate financiara Cluj
servicii salarizare Cluj

– – –
LINK-URI UTILE

ANAF
CECCAR
CECCAR CLUJ
Camera Consultanților Fiscali
Rentrop Straton
SmartBill
Oblio
Saga – sisteme de automatizari & gestiune a afacerii
CAFR
Asociației Națională a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR)
International Federation of Accountants
Regstrul Comerțului, România
Inspectoratul Teritorial de Muncă Cluj (ITM)
Banca Națională a României (BNR)
Ministerul de Finanțe
Portalul de contabilitate

– – –
WEBSITE-URI PARTENERE

dentalmarketing
strategie marketing medicina dentara
promovare Facebook pentru stomatologie
dental web design wesbite stomatologie
optimizare SEO website stomatologie
branding stomatologie
tururi virtuae 360 Dental3DTour
dermamarketing
promovare chirurgie estetica
promovare clinica dermatologie
verdemag
magazin produse naturiste